Nysningar & fnysningar



Nu är julhelgen över och snart väntar Iggejaur med nyårsfirande för hela slanten. Sitter i skrivande stund och försöker hitta en nyårsmeny för både oss vegetarianer och till dem av de mer köttätande slaget. Desserten är dock det bästa på nyår och jag har redan lagt beslag på både bestämmanderätt och utförande. Mer info kommer förhoppningsvis.

Efter en höst med både feber, hosta, förkylning, flunsa, extrem trötthet och magkatarr tyckte jag att det nu får vara nog med sjukdomar, stress och hemskheter. Trodde jag. Dock  verkar det nu vara djurens tur. Under Juniors 4 levnadsår har han inte varit sjuk 1 enda dag, han har aldrig haft en synlig skråma och han är alltid pigg och glad. Obbe däremot, ja, han har kostat lite som vi vet, men förutom hemska slaggis-bölder så..
 Det började med att Dexter nyste och fnyste, sen blev han frisk.  Nu verkar han ha ögoninflammation så jag ska till apoteket imorgon. Sen Dexters fnysningar slutade så tog katternas nysningar vid. Varje fönster är numera nersprayat med kattsnor och när de nyser tror man att det ska komma en katt flygande genom rummet. Väs-hostar gör de också. Dock äter de som vanligt, de sover lite mer men inget nämnvärt så jag hoppas att det snart går över. De är vaccinerade så förhoppningsvis blir det bara lite fnysande och nysande av det hela. Jag håller dock tummarna att Obbes sår på bakdelen nu ska läka som det ska och INTE rymma någon äcklig varböld, juletider samt många röda dagar bådar inte gott för ekonomin...

För övrigt så var mor och far och kollade läget i Iggejaur i helgen och när de styrde kosan mot Moskosel såg de en kungsörn som satt på en snöhög (eller såhär var det: pappa såg örnen sittandes på snöhögen, mamma såg när den flög). Jag säger då det fröken Pettersson; du sover inte under bilresan trots att du jobbat, (sova får du göra sen för sova och äta är ju typ det vi gör i Iggejaur), du håller erat nya teleobjektiv redo och har rätt inställning på kameran... Och jag, jag ser till att inte sova under bilresan (sova kan jag göra sedan för sova och äta är ju typ det vi gör i Iggejaur), jag håller kameran redo och har rätt inställning på kameran..

Två av följande bilder är snodda från Jennys blogg, på den första ser vi ng slags rovfågel, kortet är taget någon minut efter att vi studerat "the big bird" och jag i sista sekund kom på; "Men kameran Jenny! Jenny, ta kort!" Ser ni den?? Fågeln menar jag... Kortet därefter vet jag inte riktigt vad det ska föreställa, var det här renarna var?? Det sista kortet är taget av moi genom förarfönstret. Ser ni dem?? Bakdelarna på renarna som går in i det annalkande ljuset menar jag...



 

Tja si, en brunett och en blondin på roadtrip, kan det bli bättre? Resultatet ser ni ovan. Vi är grymma och vi vet om det!!!

Kommentarer
Postat av: Theres

Trots sjukdomar och skit lyckas du ändå göra mig glad. Det är så roligt att läsa din blogg, när du väl skriver...!

Hoppas kisse inte är sjuk. Gott nytt år!!!



Kram!

2008-12-29 @ 09:21:31
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0