Buskul i Iggejaur



Helgen i Iggejaur har varit helt underbar. Det enda jag och Jenny ångrar är att vi inte "tappade bort bilyckeln i skogen" eller "fick fel på bilen" så att vi hade kunnat stanna för alltid typ.

 Ett helt minneskort senare med mängder av bilder gör att jag väljer att inte att lägga upp alla bilder på en gång utan att jag lägger in dem under lite olika inläggsrubriker. Detta inlägg handlar om "Bröderna D" och innehåller hundbilder från helgen. För träning har de fått. Massor. Och skoj har de haft. I mängder. Trötta blev de, men gode så nöjda om jag kan läsa av min hund rätt. Så här mina vänner, kommer ett bildmaraton av hundarnas helg i Iggejaur:

Ser ni vem som är vem?







Bilden nedan togs på söndagsmorgonen vid myren när jag skulle ta lite landskapsbilder på soluppgången. Notera Dexters "kastmärke" i pannan, ett barr.. Är man i skogen så är man....



Lite träning under helgen hanns också med. Lydnad, spår och apportering. Viltspårningen, apporteringen och lite lydnad filmades vilket var OTROLIGT nyttigt och lärorikt. Jenny visste inte att filmkameran åkt med på resan, men den återfanns i kameraväskan med laddare och allt vilket vi i efterhand tackar för. Däremot hade vi glömt snitzlarna till spåret. Men det ordnade sig, vi skrapade ihop lite från små gömmor och tog bl a in de förmultningsbara snitzlarna jag lämnat från ett tidigare spår  i somras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0