godkänt anlagsprov



Gårdagen bjöd på årets första snö, ett anlagsprov och sedan en urmysig tjejkväll hos vännen Susanne.

Anlagsprovet blev godkänt, men jag har egentligen bara en undran, var tog min hund Dexter vägen? Jag har aldrig sett honom sådan han var igår under spårningen, i negativ bemärkelse. Ofokuserad, nonchalant, såg spöken och jag blev i sin tur osäker och kunde inte läsa honom what-so-ever. Jobbigt och frustrerande för min del, men han fullföljde iallafall provet, spårade stundtals ok och blev godkänd vilket var skönt på ett sätt, på ett sätt inte. Men det kanske bara är så här att ha en tonåring? Vår lilla vovve. Det är bara att ta nya tag.

Chappe och Diesel blev även de godkända, båda skötte sig kanon och var mycket nära hederspris, stort GRATTIS! Tyvärr blev båda hundarna lite för heta och 600meters-spåret gick lite väl fort att gå, men de båda ekipagen fick fin kritik och genomförde sin uppgift med bravur.


Jenny och broder D


Chappe

Söndagen har bjudit på storheden tillsammans med mamma och svärmor. Jonas och svärfar har arbetat med att lägga färdigt  plattorna till grillplatsen. Riktigt snyggt blev det, bild kommer någon dag framöver då det för närvarande regnar och blåser så mycket ute, är lite rädd om kameran..

Nu ska jag ju egentligen plugga, men jag kan ju ärligt erkänna att dessa förslag låter bättre:

1. Krypa upp i soffan med en kopp te och se någon film med Jonas
2. Gå ut i liret och montera lamp-stolpen vi ska ha bredvid grillplatsen

Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0