Skärpning Maria



Det går trögt nu. Idag har jag gjort allt annat än vad jag borde syssla med för tillfället. Istället för att plugga, har jag gjort upp en eld. Men jag får ännu inte vara med i Jonas scoutklubb för jag hade inget vittne. Mitt försvar till detta var: och vem kunde ha hjälpt mig här i vildmarken? Dexter kanske? Och vem ska vara mitt vittne? Gud? Jonas hävdade dock att Åke kunde ha kommit förbi och hjälpt mig, man vet ju aldrig. Iochför sig sant, men nu hade han ju inte gjort det. Sen att jag använde gasoltändaren och lite toarullar var ju en annan femma... 

Medans elden därute tog sig blev Dexter en svans kortare, tassarna och öronen fick sig också en omgång med saxen. Jag tror inte Dexan varit så här otrimmad och ovårdad någon gång tidigare. Fy. Fy. 
När elden brunnit ut och jag var mätt och belåten på min grillade veg-burgare gav jag mig ut med snöskorna och hämtade hem lite skog. Jakten på videkissar och sälg gick väl sådär, men lite björkris fick följa med hem och pryda bron. To m med snöskorna sjönk jag ned till knäna. Skare, vad är det? Dexter har snö-simmat och ligger nu alldeles utslagen under bordet. Träningsläger delux, vi kommer att vara fit när vi kommer hem.
 
Därefter har jag sköljt upp lite kläder, diskat, städat, suttit med photoshop osv osv. Dagarna bara springer fram och jag hinner inte med. Jag mår alldeles för bra här.

Photoshop för övrigt, när jag sitter vid min dator är fotona snudd på alldeles för kontrastrika, när jag för över dem i denna dator är de blaskiga och inte alls såsom jag tänk mig. Dumma dator. Men jag är ändå tacksam över att den finns och att jag har fått låna den då jag har lyxen att ha internet i vildmarken. Tack dator.

C-uppsatsen går det RIKTIGT trögt med för närvarande. Läsandet går super, jag är med, jag är snabb och förstår, ibland fortare än vad jag hinner med att jag har förstått. Sen sätter jag mig vid datorn. Alla ord är borta, språkflödet jag aldrig annars brukar ha problem med infinner sig snabbare än snabbast och jag har ingen kontroll över vad jag har läst, förstått eller minns. Antar att detta är en process som ska gås igenom innan det släpper, men tyvärr har jag inte tiden med mig vilket försvårar det hela lite. Nu hopppas jag bara att "the flow" ska infinna sig och under tiden så kämpar jag på med min bakgrundsresearch och skriver eller antecknar nåt stycke då och då som jag hoppas jag senare ska kunna klippa och klistra in på lämpliga ställen. Antar att det också hör till processen. Jag hoppas bara att det släpper snart. Riktigt snart. Skärpning!    

Kommentarer
Postat av: Kathleen

Hej vännen! Jag förstår dig, alltför väl! Jag skulle också vilja göra allt annat än att plugga om jag vore där du är idag.. Själv sa jag till Annette igår att IMORGON(läs idag) ska jag inte plugga ALLS! Fast, jag kanske måste skriva rent den där grejen vi hade i grupp häromdagen och lämna in den. Sen så måste jag nog göra några temaförslag och lämna in det så jag inte är sen med det. Sen kanske jag... Och så måste jag... Tja, så blev det för mig!haha



Saknar dig vännen! Stor kram!

2009-04-09 @ 07:16:58
URL: http://www.lindarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0