Vips!



Vips var det lättare att ta kort inomhus! Pappas nya (?) objektiv som numera huserar oppa berget är lite mer ljuskänsligt och jag gillar det mjuka ljuset bilderna ofta får.



Tyvärr är det ingen zoom men på fasta föremål som inte ska någonstans fungerar det ändå finfint och jag kan experimentera mig fram lite. Nu när vi går mot lite ljusare tider känner jag mig alltmer tillfreds med ljustillgången och med ett lite ljuskänsligare objektiv går det att ta på lite mer rörliga objekt om man är lite snabb. 



Jag funderar om Hacke Hackspett ska få bli föremål för en liten fotostudie någon dag framöver. Jag är väl inte vidare förtjust i att Hacke äter sig mätt hos oss, jag kommer väldigt väl ihåg i somras när Hacke och frugan hade ungar i björken som ligger farligt nära sovrumsfönstret. Till er som inte har hört hackspettsungar ljuda en tidig morgon säger jag bara grattis, lyckliga er. Jag kommer också mycket väl ihåg när Hacke Hackspett ljudligt och intensivt hackade på elstolpen så att det klingade tidigt tidigt på en söndagmorgon. Eller när... ja ni förstår. Hacke är med andra ord en intensiv och en duktig hackspett som inte är så lätt att bli av med. Som dessutom är fridlyst. Därmed inte sagt att jag inte kan använda mig av en liten fotostudie, något ska jag väl ha tillbaka för all leda Hacke givit mig.  

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Haha jo R ringde ju o hörde om han skulle komma tisdag eller inte när jag var borta !! Jag kan berätta att han har haft riktig ågren över vad han skulle köpa, vi hade ständig telefonkontakt om olika tips, men ja tror ja lyckades avstyra de värsta !! ;0) När har du slut praktik så vi kan träffas en dag o bara leka fotografer hela dagen !! Jag vet inte vad det är för äckliga djur, men tror du att de kan vara farliga för Disse ??!! Han har ju fått lite från maten men nu har vi självklart ställt ut tunnan o låtit dem DÖ samt köpt nytt foder !! Hm varför skrev ja inte hejna på MSN för ??!! Puss !!

2009-02-15 @ 20:03:35
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Kathleen

Ååh, Hacke var ju jättefin! Alltså, när jag inte behöver höra hans hackande förstås..haha



Hoppas VFU glider på bra? Vi har en stressig vecka, fyra dagar av fem upp i Luleå, bläää! Tur vi har roliga ämnen iallafall... Puss o kräm

2009-02-16 @ 07:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0