Nyår 2008



Nyår 2008 förevigades i paradiset Iggejaur där Jenny, Robert, Diesel & Eskil gjorde oss sällskap. Lugn, ro, trevligt sällskap och frisk, lappländsk luft gjorde nyår 2008 till en av de allra bästa. Jag & jonas åkte upp dagen före och Jenny och Robert kom på nyårsafton. Det stormade rejält under natten till nyårsaftonen och elen kom och gick för att till sist försvinna helt. Vedspisen och värmeljusen kom till användning och medan stormen ven utanför så var det varmt och mysigt inne. Dexter hade väldans roligt när vi gick ut, allt som virvlade skulle jagas och han var verkligen i paradiset. Jenny och Robert gav sig iväg trots storm och nedfallna träd över vägen, rustade med yxa och såg utifall att. Jag var lite skrajsen men resan gick över förväntan och i efterhand är jag väldigt glad över att de kom sig iväg. Elen kom tillbaka på eftermiddagen och stormen bedarrade. Nyårsmiddagen var räddad!  



Efterrätten är som bekant mitt område och jag körde på ett säkert kort, vitchokladmousse med hallon och blåbär. Otroligt gott och "fräschigt". 



Det nya året skålades in vid tolvslaget och istället för raketer skickade vi upp "tepåsarna". Vi hade en helt fantastiskt stjärnhimmel att beskåda och vintergatan syntes hur tydligt som helst.  

  



Nyårdagen fick hundarna springa och busa hur mycket de ville, de vill säga rejält. Snödoppning slash grävning kan ev förklaras som favoriten och nedan syns Dissemannen i en snygg snö-pose.
 


Lite lydnad hanns också med...



Jag avslutar med andra ord det gamla året med underbart sällskap och inleder det nya med goda förhoppningar om ett gott 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0