Apporteringskurs


Broder D på apporteringskurs förra året

Nu börjar det rulla igång med vårens hunderi-kurser. Apporteringskursens första träff inkluderar ett helt teoripass vilket jag ser fram emot. Ska bli kul att få insikt i både förhållningssätt, teoretiska implikationer (nä, jag är inte skadad av mitt rapportskrivande) och tips och trix. Alltid användbart, både för mig själv och Dexter. Nu kanske jag också kan börja sätta lite mer krav och mer ramar för min lille vän,vilket sannerligen behövs, och jag hoppas att vi kan komma mer till vår rätt nu när han är lite äldre och jag förhoppningsvis vågar mer. Det är en balansgång hela tiden, men ju mer jag lär känna och lär mig läsa min hund, desto mer utvecklas vi båda. Jag ser verkligen fram emot denna kurs och att vi har kommit med på en kurs med en av de bästa kursledarna (i mitt & Jennys tycke) gör att det känns ännu bättre. Det blir nog bra det här! 

Ps. Är det bra eller dåligt att inte ha träningsvärk efter ett dressyrpass med en PIGG och våryster Museau? Jag vet inte.. Parren får visa på lördag om jag är tränad eller inte... Ds 

    

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vänta du bara...!!! Ska sladda ridplanen åt dig så det är klart. Niklas kommer och byter framskor imorgon så Parren kommer att vara laddad ;)

Jag kan förresten meddela att jag är väldigt hjulbent idag.



KRAM

2009-05-07 @ 08:36:22
URL: http://klumgarden.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0