Björnmarkering?

I sommar har det luktat äckel päckel (läs kadaver) i en kurva i "min" skog där jag ofta brukar promenera/jogga. När jag nu börjar titta mig omkring upptäcker jag ett träd längre in i skogen där barken är bortriven och vid en närmare titt syns något som ser ut som rivmärken. Kanske älg som kliat hornen? Käkat lite bark? För någon dag sedan kände jag ett hundratalmeter från kurvan ytterligare ett "äckelpäckel-stråk" och jag börjar titta mig runtomkring. Samma här, ett träd lite längre in i skogen, barken är borta och även denna gång syns rispor. Dessa är också närmare backen och barken är borta mer oregelbundet.


Mobilkamera-bild

Rivmärkena påminner lite väl mycket om denna björnmarkering som jag hittade på nätet:




Den 2:a bilden är förstorad och således sämre bildkvalitè, men nog känns avståndet mellan märkena lite väl bekanta?


Mobilkamera-bild kraftigt förstorad även denna

Nu kan det mycket väl vara gamla markeringar alt älgspår, men det är rätt kul när man väl börjar titta sig omkring och hur man då märker mer och mer spår av naturen och dess invånare.

Kommentarer
Postat av: T

Värsta djungeln du bor i! Tror du Fia vågar hälsa på nu?



2010-09-01 @ 18:06:03
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0