Trädgårdsarbete


Bild:Privat 

Nu börjar det vara sista dagarna på ledigheten. På måndag börjar skolan (helvetet) om igen och 2 veckor magkatarr-känningar lär knappast bli bättre. Idag har dagen gått åt till att fixa och höst-dona lite i trädgården. Tyvärr säger ryggen till lite titt som tätt men vadå, lite arbete ska den väl klara av ju, tycker man då iaf ;). Dock sätter den sina egna begränsningar och jag får nog inse att jag inte kan göra allt på en gång, vilket jag gärna vill.

Obbe då? Jo,såret ser fint ut, bajset luktar ILLA (från penicillinet) och han är go som aldrig förr. Ut ska han och vi måste hela tiden ha dörren låst för katten har ju lärt sig att öppna dörren, hänger man på handtaget så öppnar dörren sig konstigt nog... Men några dagar till så, snart är han ute och slåss med grannkatten igen, var så säker.

Junior lämnar sina små trofeèr som vanligt, när jag och Jonas hade varit borta någon timme så kom vi hem, låste bilen och började gå mot bron. Sen var det; titta en mus, nämen titta en till.. Därefter kom höjdpunkten. På bron, En fågel. Tack tack.

Dexan han springer runt och mår gott, han tycker om när jag håller på i jorden vid den framtida grillplatsen för där dyker det upp rötter lite då och då som man kan springa runt med. Tänk vad härligt livet skulle vara om det räckte med så lite! Fast å andra sidan, ge mig lite glass och så håller jag mig snäll, go och nöjd ett tag =). På bilden nedan väntar en otrimmad hund på att få smaka på en liten morot jag plockat från trädgårdslandet.



Bild:Privat


Kommentarer
Postat av: J.

Hihi när du var o tämnde din blåsa ;0) Tusen tack gumman. Hade tänkt ringa idag men visste inte om du hade skolångest o bara ville vara själv. så jag hör av mig under veckan. du bör nog boka en 3-4 timmar till mig. hehe. PÖSS.

2008-08-31 @ 22:03:56
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0