Arttentan då?



Jodå.För någon dag sedan var det dags för arttentan och jag kan väl inte annat än säga att det gick bra. Dock var den kanske lite föör  förenklad med tanke på att vi fått 116 stycken arter att träna in. Provet hade 20 arter där läraren dessutom visade och repeterade ett flertal av dem innan vi fick gå rundan där han hade satt ut nummerskyltar vid de olika växterna. Jag var inte den enda med full pott om jag säger så. Jag hoppas dock att jag kommer att minnas några av artnamnen även senare då det känns kul att kunna lite artnamn och dessutom känna igen dem. Det kommer nog också att kännas lite tomt att inte leta arter på mina och Dexters prommisar och det största saknaden är nog att kameran inte får jobba lika mycket. Men jag kan ju alltid uppdatera pixboxen iallafall.. Gör min egen flora lixom... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0