De senaste dagarnas bedrifter



Lilla Dexter D var i behov av en liten trimning och som vanligt har jag egentligen inte en aning om hur man trimmar, men vi har bra saxar och jag tar lite här och lite där och så blir det vad det blir. På den övre bilden syns en otrimmad Dexan som dessutom blundar men det är en annan historia. På nedre bilden syns en lite mer trimmad vovve, dock står han i höggräs av en anledning.

 

Den anledningen heter "jag får ryck på ängen när Maria ska fota så jag springer i någon röd slags lera", tja ni kan räkna ut resten..



Detta var tisdagens bedrift. Dagens bedrift var lite mer konditionsartad där min dag startades på Bälingeberget där vi hade en exkursion med våra lärare Anna och Gunnar där bl a lite arter presenterades. Tänk vad härligt det kunde vara om fler lektioner kunde utföras på detta sätt; att kunna andas lite, få gå uppför och nedför ett berg och samtidigt lära sig intressanta saker. Tja, jag kanske skulle ha blivit biolog istället. Men det faller nog på insektsbiten tror jag..
Kom hem redan kring 13.30 och gick direkt ut på en skogsprommis med Dexter då Jonas var tvungen att åka och jobba. När jag kommit en bit insåg jag att jag inte fått någon bra bild på en vitmossa till min artlista . Så det blev en till prommis in i skogen. Dock hittade jag inte en vitmossa någonstans och efter att ha tittat igenom bilderna och ätit en bit mat kom jag på att vi faktiskt har en liten myr i skogen och där finns det kanske en och annan art. Cykeln åkte fram och jag och Dexter tog än en gång en långtur i skogen. Väl framme så händer det typiska..batteriet till kameran tar slut.. Men vitmossa fanns det iallafall. Samt en annan trevlig växt som liknar den jag har i rabatten som inhandlades för 69 kr på granngården. Hmm.. Nu sover dexter sött och katterna likaså, dock var det ju inte meningen att data-väskan skulle användas till sovplats. Av BÅDA katterna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0