Hällregn



Nu är vinterns snö snart ett minne blott. Strålande sol i dagarna två, bäcken porlar som bara den och nu: hällregn.
Jag och Dexter har varit ute på prommis, jag i Jonas gula regnställ som har ett x antal år på nacken och Dexter som var glad i hågen. Snö och vattenpölar på samma gång, kan det bli bättre? Gladast blev han när han på vägen uppåt fick syn på en "svimmingpool" 10 meter raksträcka. Det var krumbakben och glada skutt hos den lille.

Sol i all ära, men jag klagar inte över lite regn heller. Har man bara ordentliga och praktiska kläder är det oerhört mysigt ute i regnet. I år har jag slagit till och köpt ett par förhoppningsvis ordentliga gummistövlar av märket Tretorn. Jag hoppas att de här ska hålla i mer än en säsong vilket de senaste tre paren inte gjort. Ett par höll bara en månad. Denna gång blev det ett par gröna ordentliga skogskängor, designen fick stå åt sidan för alla mina praktiska ändamål. Så även med mina framtida regnbyxor. Efter att ha prövat ett par superfina och framförallt skööna regnbyxor på idèpoolen, så gråter jag lite inombords att de inte tänkt speciellt mycket på att det yttre tyget ska tåla lite påfrestningar utifrån också. Regn må vara då det var gortexmaterial, men jag tänker på pinnar och diverse annat skogsmaterial som jag och mina regnbyxor lär möta. Jag  är och förblir en praktiker i första hand. Kampen att hitta praktiska, "följsamhetsvänliga", tåliga, andningsbenägna (och snygga) regnbyxor fortsätter... Tills vidare så får jag hålla tillgodo med Jonas gula kycklingdräkt, minst 5 nummer för stor.        


Kommentarer
Postat av: Kathleen

fniss Kan du inte lägga ut en bild på det också? En kycklinggul Maria är inte något man ser varje dag...s

2009-04-28 @ 06:50:34
URL: http://www.lindarna.net
Postat av: Susanne

Men så söt!!! Älsklingsdexter.



Har du fått nån träningsvärk?! ;)



kram

2009-04-28 @ 08:22:17
URL: http://klumgarden.cybersite.se
Postat av: Moster Sola

Ja tänk att du ärvt lite egenskaper från moster också. Jag menar praktiska och sköna utekläder. Men nog borde det varit en bild på kycklinggula Maria. Tar din kamera inga självporträtt. Nog för att Dexter är söt också med sitt rosa lakan men du är också söt.

Kram

2009-04-29 @ 08:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0