Plättstekning och snöskottning


För någon dag sedan stekte jag plättar för kung och fosterland här. Min undran är: Varför blir plättarna så mycket godare och lättare att steka med en gjutjärnspanna och vanliga kokplattor? De här blev i klass med mammas plättar och jag har nu ätit plättar till lunch 3 dagar i rad...


För övrigt har kära kusinen Åke varit här och skottat. Jag insåg att jag bara sett bilburna människor på en vecka så det var kul att ha annat sällskap än en hund och två katter en liten stund. Sen kom jag på att jag borde kanske ha bjudit på kaffe, men då var Åke på väg hem så han sa att vi kunde ta det en annan gång. Fint blev det iallafall med skottning av gården och en sån där traktor skulle jag också vilja ha. En blivande stall/gårdstraktor skulle inte vara helt fel. 

Åke hade även med sig en spark så imorgon ska jag och Dexan ut på sparktur. Nu blir det allvar med kondisträningen känner jag. Det behövs. Jag är dock alldeles för trött idag efter gårdagens prommis så idag har det varit en plugg/vilodag. Behövligt det med.   

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Här hemma har all snö smält bort. Det är 20 grader varmt och vi har lagt spår hela dagen !! Diesel och Eskil har badat och hoppat från bryggan. Önskar du vore här gumman !!

Kram !!

2009-04-06 @ 18:37:10
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0