Elaka bacillusker


Röd Rudbeckia

Oppa bergåsa är det fortfarande flunsan som spökar för fröken Bergström, är nu inne på tredje veckan. Avslutade idag den andra pencillinkuren som jag ätit i 10 dagar. Självklart ringer telefonen och AT-läkaren (som varit enormt duktig och engagerad) meddelar att jag tyvärr åkt på en lite ovanligare typ av bacillusk vilket proverna nu visat och därför får jag äran att äta en ny sorts pencillin (tredje gången gillt...). Kroppen ligger efter och jag är less dessa jäkla piller, men nu, nu kanske detta äntligen kan ge sig! Längesen jag åkt på en sån här ordentlig bakåtsträvande flunsa, så det var väl min tur nu antar jag. Tur att jag har två underbara vovvar här som får ut mig på lagoma promenader i skogen så jag får lite stimulans samt att jag har Fia i närheten som drar ut mig i skogen på kvällarna. Rex är här på kollo då makarna Lind är på smekmånad/vecka i efterskott och han och Dexter viltspårar, busar och mår gott i skog och mark. Katten följer också med kortare stunder, han springer och springer tills han inte orkar mer, då sitter han och väntar tills vi kommer tillbaka och busar med hundarna. Nu när han är ensam katt börjar han ta efter hundarna lite och tja, man kanske blir som man umgås??

Ni som undrar var bilder på Dexter tagit vägen så ska jag  erkänna att han är fruktansvärt otrimmad och ja, jag ska ta tag i den saken.. Sist jag trimmade gick det ju lite, ja, åt pipan,eller egentligen inte helt, vissa saker blev bra, andra mindre bra.  Jag skjuter dock upp trimmningen lite tills det inte finns någon återvändo. Och så länge han har det långa svanhåret på halsen/bringan = inga bilder! Iövrigt är han sådär alldeles perfekt lydig, det sa bara poff och så satt alla kommandon och alla inkallningar. Skönt att ha vardagslydnaden där och en mer harmonisk hund. Och för allt jobb och slit vi har lagt ner känns det bra att det äntligen börjar sitta för oss båda. Han blir fortfarande överstressad och taggad vid jobb, fördel om det är på "rätt" sida om balansgränsen, stor nackdel om det är på fel då det slår över och det är stor fingertoppskänska från min sida, något jag inte alltid lyckas med. Imorgon ska vi mest troligt gå ett viltspårprov på vinst och förlust, känns som att de flesta oddsen är emot oss i just det avseendet just nu men det är kanske då det fungerar? Med Dexter (och mig) kan man aldrig veta. Rätt vad det är kommer han till sin rätt. Vi håller dock tummarna för Broder D som går för viltspårchampionatet, där måste jag säga att jag känner mig ganska lugn var Robert och Diesel står och dyker det inte upp några alltför stora problem längs spåret (typ björn eller nåt) så är jag ganska säker att det går vägen!   

   

Kommentarer
Postat av: T

Dom där bacillerna verkar vara betydligt taskigare mot dig än mot mig. Tycker synd om dig, jag klagar över 4 dagar och du får lida i flera veckor, huja. Hoppas det går vägen med denna kur.

Sugen på att återuppta lite lektionspass snart. Galoppen behöver tränas nu!! MEN bli frisk först gums.



Kram och puss

2009-08-22 @ 09:47:50
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0