Guldläge?



Dagen som började utan planer slutade riktigt riktigt bra. Midsommarafton i all ära, men midsommarnatten är vacker! Efter mycket om och men hamnade vi på underbara Connys pappas farbrors stuga mitt i ingenstans på en stabil flotte i en av de underbaraste tjärnarna. Gissa om jag grämer mig då jag glömt kameran hemma.. Bilden ovan är tagen med mobilkameran och jag vill inte veta hur den hade blivit med systemkameran...
 
Trevligt sällskap, god grillning, min somriga och enkla efterrätt, hundbus, många goda skratt och till sist avslut med fiske (jag satt på en stol och tittade på) blev till sist en minnesvärd midsommarafton. Fisket fick mig att minnas tillbaka till när jag var liten och fiskade med morbror Östen i en sjö i Moskosel. Vi hade den allra bästa dealen. Jag satt och höll fiskespöt, nappade det gav jag spöt till morbror Östen och sa: ta den här du. Morbror Östen tog spöt, fixade fisken, satte ny mask, kastade ut och gav återigen spöt till mig. Det var min typ av fiske det! Igår satt jag fint på en stol medans de övriga fiskade (Jonas drog upp en liten abborre, kors i taket!). Henke fick en gädda på 2 kilo (drygt) på andra kastet och även om det sedan bara nappade små abborrar fick vi ändå en underbar avslutning på dagen. Tänk om jag bara hade kommit ihåg kameran...


   


Kommentarer
Postat av: Kathleen

Oj så vacker bild med mobilkameran!! Tänk vad bra de är nu egentligen! Har jag visat bilden jag scrappade av Rex, Dexter och Chili? Själva kortet förstorade jag från Monicas mobilkamera, otroligt bra! Sen blev väl själva scrappingen lite si och så...haha Ska lägga upp den på vår scrapblog utifall den inte är där!



Puss o kram, härligt att ni haft en fin midsommarhelg!

2009-06-21 @ 06:48:18
URL: http://www.lindarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0