Kursavslutning


©Jonas Lundberg

Så har vi haft kursavslutning på ssrk`s vinterkurs. Stor credit till vår otroligt duktig kursledare som gett mig både fina minnesbilder (jag tänker och handlar mycket utifrån bilder), fördjupad hundkunskap och god handledning med lilla Dexter. Det har varit nyttigt och lärorikt för både hund och förare och det kändes bra med en kurs så här mitt i vintern också, annars är det lätt en årstid som glöms bort. Under de andra kurstillfällena har vi varit i Grans ridhus. På avslutningsdagen samlades vi dock på Sandön, Sjulnäs och en rolig stafett, korvgrillning och hundbus stod på agendan. 

På bilden ovan ser ni Jenny och Diesel som försökte sig på utmaningen att göra en inkallning och sedan stanna mellan de utlagda pinnarna. Disse är på marginalen som synes, men det är INTE lätt att stanna i hög fart!!


©Jonas Lundberg

Dexter gör här ett försök med höga bakbenslyft över bommarna, men jag var lite för sen med att vissla stannasignalen...'


©Jonas Lundberg

..och han sätter sig precis utanför pinnarna. Men han stannade iallafall och får belöningen kastad till sig (därav det fina uttrycket).


©Jonas Lundberg

En annan gren var att inom laget hämta fem dummisar/hund och matte/husse fick bära en och hunden en. Här kom tävlingsinstinkterna fram och jag bjuder¨på bilder av mig och Jenny in action.  


©Jonas Lundberg


©Jonas Lundberg


©Jonas Lundberg


©Jonas Lundberg

Jag älskar den sista bilden på Broder D, full fokus och i takt med matte!

En riktigt rolig avslutning på den gångna helgen, och ja, Jonas har också fått prova på och låna kameran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0