Hundfritt




Det har varit väldans tomt, lugnt och alldeles för tyst på bergåsa de senaste tre veckorna. Dexter har varit på "Kollo" hos snälla Henke i stan på veckodagarna då jag har tre veckors praktik i Sjulsmark. Vi är nu inne på den sista veckan på praktiken så snart är det full rulle här på Bergåsa igen, och ja, jag längtar. Det är både och, det känns verkligen synd att praktiken snart är slut, har verkligen varit på ett toppenställe med helt fantastiska barn, men det känns skönt att kunna sova lite längre på mornarna och att ha Dexter nära :). Det är så tomt när det bara är jag, Jonas och katterna här. Tänk vad man vänjer sig fort vid att ha alla samlade runtomkring en. Jag brukade säga när vi skaffade Obbe att han var den pusselbit som saknats ända sen jag flyttade hemifrån. Jag är uppvuxen med katt och har alltid haft Bertil som han hette som sällskap. Såsmånigom blev det en katt till och sedan en hund.. dvs mer pusselbitar föll på plats. Den enda stora pusselbiten jag har kvar och som fortfarande saknas oerhört mycket hos mig är den där hästen som jag har varit redo för de senaste 12 åren.. och det verkar inte som att längtan stillas under åren, snarare tvärtom..    

Kommentarer
Postat av: Kathleen

Nog är det så alltid, när familjen är borta så känns det av riktigt ordentligt!!



Ska bli skoj att ses imorgon, hoppas det blir en bra dag bara... Kram

2008-11-09 @ 07:42:18
URL: http://www.lindarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0