Härmed..



...ska jag )nästan) aldrig mer pröva på att baka kakor jag inte prövat att göra tidigare. Jag ska inte baka syltkakor utan hallongrottor som har formar runt sig så att inte sylten rinner ut. Jag ska dessutom inte räkna med att ugnen alltid gör som jag vill och gräddar under utsatt tid, dvs den tid som står i receptet. Jag ska heller inte baka banankaka och ta ut den ur ugnen för tidigt, den blir fruktansvärt rinnig och benämns för närvarande "banankakesmet som varit i ugnen för lite länge". Förra gången, då tog jag ut banankakan för sent och den blev torr och oätlig, så med detta i minnet försökte jag att ta ut den lite tidigare. För den ska vara nästan lite rinnig längst in i mitten för då blir den som godast står det i receptet. Men "banankakesmeten som varit i ugnen för lite länge" var tydligen inte bara lös inne i mitten. Den var rinnig överallt. Det går inte alls bra för mitt lag idag.

3 ägg, 3dl socker, 100gram blockchoklad, 2 bananer, lite sylt, 2,5dl potatismjöl, 1 tsk bikarbonat, lite salt, 2,5dl mjöl, 1msk mjölk, 200g margarin medmera till spillo. Jag bakar inte något mer idag.
 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0