I kamerans fotspår



För fröken Pettersson öppnade sig en helt ny värld i Iggejaur. Det var många aha-upplevelser och den bästa var när jag skulle försöka förklara det lilla jag vet om bländare-slutare och hur man kan använda sig av de olika inställningarna, varav Jenny undrade hur man kan se siffrorna. Jag svarade att jag i min kamera kan se i ögonmusslan och där står siffrorna. Jenny kisade, tittade och sa att hon inte såg ngt i sin kamera. Jag lånade den och såg något som liknade siffror. Jag kom på att man kan skruva på en ratt bredvid och anpassa skärpan med den så att den passar ens egen syn. "AHA! ÅÅÅÅ; en helt ny värld öppnar sig!!!" Klockrent var det och detta fortsatte helgen igenom, helt underbart! "I can see" typ! Helgen innehöll en hel del fotoexperimenterande och jag håller på att försöka få en känsla för den manuella inställningen på kameran. Tyvärr hade jag ISO`t lite för högt varav en del av bilderna är lite gryniga. Ljuset under helgen var dock helt otroligt vackert och vi befann oss i ett kameraparadis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0