Tisdagstema privat



Vad är det för dag idag? Jo, det är Marias födelsedag, hurra, hurra, hurra! Grattis till mig från mig! Idag bjuder jag på veckans Tisdagstema privat. Min present från mig till mig detta år är.. Ulltrosor! Privat om något :)! Ulltrosorna var svindyra men verkar praktiska och ursköna. Med dagens nyvunna information om ullens egenskaper på micronivå så får vi se om de lever upp till sitt pris.



Visste ni förresten att fåren tillverkar sin egen tvål i ullen och håller sig rena därigenom? Ullens lanolin (ullfett) i kombination med fårens urin bildar en "tvål" som håller ullen ren och fin.  Fantastiskt. Visste ni dessutom att ullens fibrer har tre olika lager och när ullfibrerna blir blöta sker det en kemisk reaktion där värme bildas? Det är därför vi använder oss av ullens fina egenskaper i klädesplagg, typ mina ulltrosor.

Kommentarer
Postat av: Kristine

Grattus, grattus.

2008-10-14 @ 19:53:35
Postat av: Kristine

Menade grattis, grattis.

2008-10-14 @ 19:54:15
Postat av: Sirpa

Fin bild på paketet, ser riktigt spännande ut. Har också precis kommit hem från ett privat födelsedagskalas, hos mamma, men det är inte mitt bidrag.

2008-10-14 @ 21:44:16
URL: http://www.susajt.se
Postat av: J.

Hm det låter mysigt ??!! med ullunderkläder. Haha hoppas de är varma iallafall. Ett sista grattis från mig innan sängen !! Puss.

2008-10-14 @ 21:49:59
Postat av: Johanna.B

Bra tolkning!



Kram

/Johanna

2008-10-14 @ 23:16:11
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: Frugan Lind

Haha, oppa bergåsa! Bra namn...s



Ursnygga bilder från dopet/bröllopet och så älskade jag bilderna på Dexter! Speciellt när han jagade kissen...hehe Du måste knäppa kort på Rexen någon gång så jag kan scrappa ihop något snyggt om honom också!



Tack för dina uppmuntrande ord idag förresten! Chokladen var värd fem spänn, men undrar om det var den som gjorde jag fick ont i magen, för det har jag nu... Ännu bättre då att krypa i soffan och mysa. Kraaam!

2008-10-16 @ 14:10:43
URL: http://www.lindarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0