Grattis Anders!



Idag är det käraste broders födelsedag, datumet till trots (11:e september lär nog alltid vara förknippat med World Trade Center och Anna Lindh). Efter en bilbesiktning som inte gick så bra styrde jag kosan till djupviken och väckte födelsedagsbarnet med en "ja må han leva". Konstaterade att det är x antal år sedan jag uppvaktade min bror på morgonen (morgon och morgon, klockan var faktiskt 11...), x antal år går fort.

Sedan åkte jag och Dexter vidare till Jenny och Robban där jag och Jenny for ut till pitholm någonstans och la varsitt  spår till bröderna D. Då jag blivit liiite engagerad i mitt art-projekt (se förra inlägget) tyckte jag att vi sedan kunde åka till någon myrmark för att hitta skvattram och Jenny, ja hon hängde på och blev ganska art-biten hon också. Man blir som man umgås har jag hört... Grabbarna grus, de sprang, sprang, busade och busade lite till och jag och Jenny strosade på. 45 minuter (som promenaden skulle ta)  blev till några timmar och vi insåg senare att vi varit igång i närapå fyra timmar. Och har man varit igång ett tag så ser man sedan ut såhär:





Innan såg det ut såhär:





 
På nedre bilden syns Dexters "överslagsanfall" och Disse har nu börjat lära sig att stå still och vänta ut Dexter tills han är färdig. Diesel får också såna här "ryck", vanligt bland golden har jag hört, men Dexter har sin egen lilla teori om att man springer i cirklar och springer fort, fort med raka framben och studsande bakben, då förvillar man "motståndaren". Har tidigare fungerat på Brodern men han börjar lära sig och inser att det är bättre att vänta ut. Tyvärr räckte objektivets zoom inte riktigt till varav bröderna D ser ut som två prickar, men vad gör man??

 

Myrmarken, skvattram och spårningen då? Jodå, Jenny hon hittade både till myren och hem från myren, jag hittade skvattram, renfana och en massa nya arter jag fört över till min "bildbank" och spårningen gick också väldigt bra, trots skymning och Dexters osäkerhet vid mörker. Nyttigt värre. Nu är det en trött vovve som ligger bredvid fötterna, en trött sambo som precis kommit hem från jobbet och en trött Maria som nu ska göra kväll och se fram emot den helg som snaart är här.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaa! vilken härlig stil han har killen när han ligger med bakbenen rakt bakåt s

2008-09-12 @ 16:55:39
Postat av: Kristine

Det vore kul med en bild på till exempel din brorsa nu också. Och dig och Jonas och så. Inget ont om Dexter, men han ser liksom likadan ut hela tiden :)

2008-09-12 @ 19:13:22
Postat av: J.

Hej gumman här kommer en liten hälsning från storstaden. Onda fötter o en tunnare plånbok. Lyssna inte på Kristine, vi älskar bilder på Dexan. Vi har köpt en liten present åt honom. :0) Puss på er alla !!

2008-09-13 @ 21:48:34
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0