Ormen Assar



Iochmed att vi bor på ett berg (därav namnet bergåsa) finns det också orm. På vår gård har vi igelkotten Iggi och en massa myror som förhoppningsvis håller ormarna borta, men varje gång jag och Dexter går ut i skogen finns min behållare med kortisontabletter med. I skafferiet finns även för katterna utifall att. Jag har själv aldrig sett en orm här, men vet att det finns. För någon vecka sedan hittade jag en död en, jag döpte den till Assar. Den låg på en stubbe och såg ganska liten ut. Och fastän jag vet att den idag är stendöd, var jag ändå döförsiktig när jag skulle ta kort. RESPEKT.

Under dagens skogspromenaden mötte vi även denna..

  

Om ormen kändes liten så var den här stor. Men karln som körde "besten" var trevlig och vi surrade om björn, jakt och om Dexter som var allmänt busig och i gasen. För Dexter var det perfekt miljöträning. Därefter gick jag och Dexter till myren. På bilden nedan råkade jag ha en liten fel inställning men på nåt sätt gillar jag ändå bilden.

 

Pga älgjakten har Dexter fått ett markeringstäcke som gör att han syns. Praktiker som jag är, tyckte jag att det var lite onödigt att köpa ett markeringstäcke som inte har någon reflex och på så sätt syns i mörker.  Därför fixade jag reflexen själv.

 



Kommentarer
Postat av: J.

Säger du ja som var först med iden !! Det har lagt sig nu måste ja erkänna. Skit ja vill inte bli vuxen !!

2008-09-23 @ 21:19:15
Postat av: J.

Mullenö !!

2008-09-28 @ 00:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0