Påskpromenad


Mamma och Moster Sola

Numera är jag inte ensam i vildmarken längre utan min kära mor och far och två av mina mostrar är här och firar påsk. Jonas är hos Jens i Karlskoga och fixar och donar i Jens nya bostadsrätt tillsammans med svärmor och svärfar. Lite varmt har jag hört ryktas om att de har det...
 
Gårdagen började dock med strålande sol även här som sedan höll i sig resten av dagen. Riktigt härligt! En lång promanad med mamma och mostrarna förgyllde dagen och vi njöt alla fyra (se bilden nedan på Moster Birgit). 



Dexter tyckte kanske att vi  ibland gick en aning långsamt, men då han hittade ett antal renspår längs vägen var nog hans nöjd-kvot ganska bra för honom också. Då vi var en bit från Piteälvsbron, började han vädra och vi andra antog att det var ng ren eller räv i skogen någonstans. Dock hittade vi efter ett hundratal meter ett renkadaver i diket. Där fanns även en mängd andra spår (räv?) och när jag höjde blicken var även örnen i närheten och cirkulerade. Mäktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0