Snöyra





Här hemma yr snön som om den aldrig gjort annat, det är -15 °C ute och snön är lätt och följsam. Gårdagen spenderades med mamma (och ett ögonblick med Jonas också) i Jokkmokk  på marknaden, -23 °C och även där något lätt snöfall. Men kläder och ett gott humör gör susen och varken jag eller mamma frös speciellt mycket. Vi hade även tur med toalett, lite varmt gratis-kaffe och värme då min ena moster, moster Sola, stod inne i västra skolan och sålde hantverk tillsammans med sin ekonomiska förening. Hon gick sedan en liten sväng med oss och det är alltid lika roligt att träffa allt folk som tror att mamma är moster Sola (alt Kerstin) eller tvärtom.

Jonas, som åkte med Mats och Henrik redan på fredagen, hade även han byltat på sig, även om jag hörde viskas om att Jonas, i -30 ° på väg till en fest varken haft långkallingar, täckisar eller de varma skoterskorna på sig... 

Marknaden rymde mycket folk, fina grejer och jag passade på att bl a investera i bl a några fler jägar/ullsockar. Jag äter sockar verkar det som och behöver ett lager. Precis som min far...
Jenny har fått bli min personliga experimenterare som tack för att hon var hundvakt där uppdraget är att testa näver/ullsulor  som sedan ska utvärderas. Jag hittade även ett par fina örhängen och idag har jag i ren frustration försökt att ta kort på dem. Under nyår lovade jag mig själv att försöka bli bättre på att ta inomhuskort. Men idag var det nära att löftet, kameran och örhängena var ett minne blott. Klart är att örhängena blänker och klart att de speglar precis allt. Nedan visas det enda kort som gick att göra något någorlunda med iallafall. Men örhängena är fina och jag är nöjd med mitt inköp iallafall trots att de inte var så fotograferingsvänliga.





Kommentarer
Postat av: Kathleen

Örhängena var verkligen supersnygga! Tur jag inte var på marknaden, jag hade aldrig orkat gå runt och trängas i sånt kyligt väder... Nä, tacka vet jag sommar och sol, marknad och kall glass!längtar



Kram kram

2009-02-10 @ 07:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0