Valborg



I höstas röjde vi granar för fulla muggar, läs här, och nu var det äntligen dags att röja undan riset med en strålande majbrasa. Rikigt blött runtomkring, nästintill ingen blåst och långt från hus och omgiving gjorde att jag denna gång kunde njuta av brasan lite mer än vad jag annars brukar kunna göra. Tidigare år har jag mest sprungit omkring som ett jihu och en säkerhetsbitch utan dess like, även om de då också varit blött i markerna. Dock, min vana trogen finns alltid ett antal hinkar med vatten i runtomkring brasan...bättre att ta det säkra före det osäkra.

Kvällen började med kill-vrål i vardagsrummet då hockeymatchen pågick, Henke fick sig några påhopp av Mats och Jonas blev anklagad för färräderi. Så kan det gå. Därefter blev det grillning och en mycket god middag stod på agendan. Tyvärr blev inte min efterrätt så god som jag trodde, men det får jag ta igen nästa gång. Jenny, Robert och Fia slöt också upp och jag tackar för gott sällskap! Slänger in en bild på Robert vid brasan:


Tyvärr, trots ett mer ljuststarkt objektiv, blev många av porträttbilderna oskarpa..

Denna majbrasa var en av mina mest minnesvärda estetiska brasor och även om jag har STOR respekt för värme, eld och brasor, måste jag säga att det är en fantastisk kraft:


(Jonas fick test-photoshoppa denna bild som den "brandman Lundberg" han är)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0