Hustomten




Min alldeles egna hustomte (aka pappa) kom igår när jag låg halvt om halvt däckad efter andra omgången magsjuka. Magsjukan som behagat komma två gånger inom loppet av en månad..hu. De som känner mig vet vilken panik jag har över att...ja; kräkas och må illa. Detta vill jag alltså inte göra om på ett riktigt bra tag! De söta små giftspindlarna jag arbetar tillsammans med är en trolig orsak (alternativt något gamla spenatblad för dagen omgång II?), men tänk vilket immunförsvar jag kommer att ha framöver!

Hustomten kämpade iallafall med det stora snötäcke som kommit efter vinterns angenäma snöfall och snöstormar och det känns skönt att det nu är gjort! Takras från andra sidan kommer det att bli så att huset skallrar, men jag behöver inte vara rädd att taket ska rasa in och jag måste också säga att det var bra att rutinerade pappa klättrade och hade sig för denna gång, har lite respekt för höjder. Iochförsig hade jag nog landat mjukt med tanke på all snö om jag fallit ner, men ändå. Snälla grannen har även gått med snöslungan på uppfarten och nu, nu kan det väl inte behaga komma mer snö?



Kommentarer
Postat av: Anna

Fy tusingen för magsjuka! Jag har min andra omgång just i detta nu. Nu får det bannemig räcka för år framöver! Det här är baksidan med vårt underbara jobb! Kanske får du jobba för mig i morgon och på tisdag ;)

2010-03-14 @ 14:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0