Återhämtning & själavård




Inget jobb idag åt vakansen & kommunen vilket inte hänt på ett tag. Idag kunde det dock inte ha kommit lägligare. Efter förra veckans nedgång om och kring allt, behövdes det en dag till återhämtning och själavård. Sådana här dagar uppskattar jag mer än vanligt att jag bor där jag bor. Solen skiner, det är lagomt kallt (vid 0-strecket) och bland annat en lång skidtur i skog och mark kan göra underverk. Lagomt glid; det vill säga inte för halt så att jag blir rädd när det går för fort, inte för hårt om balansen krackelerar och inte för segt så att jag inte tar mig någonstans. Dexter fick vara i draglinan en kort bit på Riks13 efter skoterspåret och även om han inte får dra längre stunder, märks det hur roligt han tycker att det är! Mammas fina egensydda dragbälte kommer väl till pass sådana här gånger, måtten är tagna från Baggens dragbälte men mammas sygener fixade en betydligt billigare variant till näst intill samma kvalitè.



©Maria Bergström



Idag pressade jag både mig och Dexter lite extra i både kondition och styrka och vi åkte även längre än vi gjort tidigare. Det är skönt med en urblåsning av både kropp och sinne emellanåt! Väl hemma njuts det av nyponsoppa och övernyttiga frukostbullar i solen, ett liggunderlag med en filt i snön rekommenderas. Som ytterligare själavård blir det omplantering av krukväxter och sådd av fröomgång I och därefter avslutas dagen med mjuka hästmular att gosa några minuter med.  



© Susanne och Paparazzi från vår fotosession hösten -09


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland är det skönt med lediga dagar! :)

2010-03-25 @ 16:42:13
URL: http://aanundby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0