Mer snö önskas



Idag var det vitt på backen och Dexter var överlycklig när han gick ut på sin morgonpinkning. Han har alltid älskat snö och det är något speciellt med den första. Själv anser jag att alla årstider har sin charm. Snön är dock något jag faktiskt längtar efter och jag kan villigt erkänna att även jag blev barnsligt förtjust när jag såg det lilla vita på backen. Även om jag nog måste vänta ett tag till innan jag kan uppleva samma underbara känsla som på filmen.. I Iggejaur, längs vägen, i ödemarken, strålande vårväder, perfekt temperatur. You name it. Det var tider det.

Jag upptäckte även att vinterdäck hade varit bra imorse så nu är de fixat och klart. Med den nya "extension
wheelmaster" gick det som en dans, "Hylans" muttrar brukar ha en tendens att sitta stenhårt men med förlängningsskaftet gick det mycket bra. Kan rekommenderas! 

Det känns iaf som att jag nu är redo för vinterns aktiviteter:

*Vinterdäck check+rattmuff på
*Nya skidor är beställda
*Ullmax merino-underställ+ullsockar samt en pannlampa är inköpt

Nu önskar jag bara att snön kan komma och landa på sin plats. Please. Sen är det bara att hålla tummarna att jag kan få vara frisk i vinter..


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men... inte riktigt än väl?

2010-10-13 @ 10:43:00
Postat av: T

Vilken pannlampa blev det?

2010-10-15 @ 23:36:49
URL: http://theressorvag.blogg.se/
Postat av: Maria

Ingela: Jooo, Nuuu :))! Och jag fick min önskan uppfylld; stora snöflingor på min födelsedag precis som för 28 år sedan :P



Theres: Det blev "Hjälmpaket Mila HLSR-50

-20 Watt halogen samt automatladdare", går att ha både på huvudet alt ridhjälmen. Är det samma som du har? Premiären gick av stapeln i veckan och är supernöjd! I love it! Var från början lite svår att få igång men pappa skruvade isär och efter det fungerar den ;)

2010-10-16 @ 09:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0