Söndagslyx



I veckan har jag varit på utbildning i 2 dagar i Umeå tillsammans med den bästa arbetsgivaren och de bästa arbetskollegorna. Riktigt god mat/dessert på en italiensk resturang, boende på Stora Hotellet i Umeå, gott sällskap, lite shopping  och en inspirerande föreläsning med Vea Vecchi (Kreativitet faller inte från himlen) stod på agendan. Inspirerad av Hotellets goda frukostvåfflor blev därför dessa en del av dagens söndagsfrukost. Helglyx sådär i valtider.

För övrigt har jag varit en av de 2,2 miljoner svenskar som hitills förtidsröstat, välkomnar den fria möjligheten och det ska bli intressant att se vad resultatet blir. Nya tider ger nya förändringar och valet att kunna påverka och rätten till detta är för mig en självklarhet. Däremot har jag som vanligt svårt till att bara se till ett enkelt val, jag lägger kanske in alltför mycket i det komplexa och även i en kontext, dvs sammanhang. Vad styr våra val, erfarenheter, påverkan, bakomliggande faktorer, meningen och strukturen bakom dessa politiska åtaganden och vad som i slutändan påverkar både den enskilde och ett helt samhälle? Jag tänker ex ekonomi, den enskildes makt och vilja, den enskildes utgångspunkt; dvs den egna situationen denna befinner sig i, vilken påverkan utifrån vi får som vi inte är medvetna om och inte heller kan inverka på samt strukturer och strategier i ett socialt samhälle och i ett leverne. Återstår alltså att se vad som händer sedan, men människan och dess omgivning är komplex, så är det bara. Och vissa kanske tänker mer än andra ;)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0